Poznań + online

17-18 listopada 2022

Termin

Miejsce

Forum Nowoczesnego Controllingu

8

Nowe perspektywy

w controllingu na 2023

Kiedy wyzwania stają się szansą rozwoju

jakie są najbardziej aktualne zmiany związane z rozliczeniem rocznym oraz sprawozdaniem finansowym za 2022 r. w kontekście Polskiego Ładu 2.0 i jakie zmiany czekają nas w 2023 r.;

w jaki sposób uwzględnić poziom inflacji i stóp procentowych w prognozach i budżetach;

czy służby finansowo-księgowe mogą wyjść naprzeciw stale rosnącym kosztom energii w firmach;

jak planować inwestycje w czasach, gdy ciężko cokolwiek prognozować;

jak wykorzystać cykl rotacji należności oraz cykl rotacji zobowiązań w celu optymalizacji procesów w firmie?

Spróbujmy podejść do wyzwań jak do nowych możliwości i perspektyw rozwoju. Szalone? Nasi eksperci pokażą, że nie!

Wkraczając w kolejny, wymagający rok trzeba wiedzieć:

Nowe perspektywy
w controllingu na 2023

By poznać odpowiedzi na te pytania, zapraszamy do udziału

w 8. edycji Forum Nowoczesnego Controllingu...

Hybrydowa formuła wydarzenia:

Dzień pierwszy – stacjonarny: prelekcje na żywo. Spotkanie stacjonarne w kameralnej grupie gwarantuje wszystkim uczestnikom dużo inspiracji do codziennej pracy oraz możliwość wymiany doświadczeń.


Dzień drugi – warsztaty online: podczas praktycznych spotkań uczestnicy przećwiczą wykorzystanie Excela i innych narzędzi w realizacji codziennych obowiązków oraz dowiedzą się, jak w pełni wykorzystać ich potencjał.

Dlaczego warto wziąć udział?

Stawiamy na praktykę – prelegenci to wyłącznie eksperci i praktycy, na co dzień przedstawiciele świata biznesu

Gwarantujemy merytoryczną wiedzę na najwyższym poziomie

Dajemy możliwość konsultacji z ekspertami i praktykami w trakcie i po zakończeniu wydarzenia

Po konferencji zapewniamy pakiet wszystkich prezentacji prelegentów, z których będą korzystać podczas wydarzenia

Wydarzenie przeznaczone dla: szefów i właścicieli firm, menedżerów działów finansowo-księgowych, specjalistów ds. controllingu, analityków finansowych.

Prelegenci

Bartosz Cicharski

Magik Excela i biegły rewident. Pracował w działach finansowych czołowych firm z sektora paliwowego, spedycyjnego i budowlanego. Jako szkoleniowiec uwielbia dzielić się swoją wiedzą.

Dariusz Chrzanowski

Menadżer z ponad 15 letnim doświadczeniem w energetyce. Uczestniczył w wielu innowacyjnych projektach Grupy Energa, gdzie m.in. odpowiedzialny był za utworzenie pierwszego na rynku energetycznym akceleratora innowacji. W 2017 roku powołany do zarządu Energa Obrót S.A. gdzie odpowiadał za kształtowanie produktów, rozwój usług efektywności energetycznej i sprzedaż. Od ponad 2 lat związany z prywatnym sektorem, a obecnie rozwija własną spółkę obrotu energią wraz ze wspólnikami. Prywatnie mąż i tata dwójki synów. Miłośnik biegania i czytania.

Mariusz Sumiński

Dyrektor Zarządzający w firmie FlexiSolutions. Odpowiada za rozwój i wdrożenia systemów IT wspierających procesy controllingowe. Ekspert w zakresie projektowania systemów raportowania zarządczego, budżetowania i konsolidacji. W sposób unikalny łączy wiedzę z zakresu finansów oraz IT. Autor wielu artykułów specjalistycznych publikowanych na łamach prasy branżowej.

Natalia Pawlak

Business Development Manager w Cogit odpowiedzialna za obszary związane z konsolidacją finansową, budżetowaniem i planowaniem. Od lat wspiera procesy finansowe u klientów, biorąc udział w projektach z zakresu Performance Management. Realizowała projekty dla wielu firm w Polsce i za granicą, wspierając przekładanie potrzeb biznesowych na język dedykowanych systemów i aplikacji. Dzieli się doświadczeniem i wiedzą ekspercką budując długotrwałe relacje z klientami.

Dyrektor finansowy w spółce budowlanej PORR SA. Posiada wieloletnie praktyczne doświadczenie w zakresie zarządzania finansami i rachunkowości przedsiębiorstw. Biegły rewident. Doktor nauk ekonomicznych. Autor szeregu publikacji z zakresu rachunkowości i finansów przedsiębiorstw.

Paweł Szalacha

Doradca podatkowy, Prezes DCF TAX. Wieloletnie doświadczenie zdobywała w poznańskich kancelariach podatkowych oraz w jednej z największych firm doradczo-audytorskich w Polsce, o globalnym zasięgu i marce – Grant Thornton Polska. Specjalizuje się w podatkach dochodowych oraz w cenach transferowych. Ulubione obszary podatkowe to: rozliczanie ekspatów i nierezydentów, podatek u źródła, ulgi podatkowe, ceny transferowe. Absolwentka Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu oraz Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu. Autorka publikacji prasowych o tematyce podatkowej.

Aleksandra Trocińska

Doradca restrukturyzacyjny, Starszy Prawnik w kancelarii Filipiak Babicz Legal. Specjalizuje się w prawie upadłościowym oraz procesach restrukturyzacji, a także w prawie cywilnym. W ramach swojej praktyki zawodowej zdobyła wieloletnie doświadczenie w kierowaniu i nadzorowaniu procesów upadłości i restrukturyzacji przedsiębiorców działających we wszystkich sektorach gospodarki, również w odniesieniu do dużych spółek giełdowych. Ukończyła studia prawnicze na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.

Anna Michalska

Certyfikowany ekspert Microsoft Office Specialist Excel 2010. Pomaga przedsiębiorcom w rozwiązywaniu problemów z Excela. Projektuje arkusze w Excelu ułatwiające podsumowanie danych sprzedażowych, tworzy cenniki i tabele ułatwiające zarządzanie flotą samochodów itp. Od 2013 r. prowadzi kanał na YouTube (Excel i Adam), na którym umieszczono blisko 1000 filmów, oglądanych średnio 3000 razy dziennie. Autor trzech książek o Excelu („Mistrz Excela”, „Excel w przykładach” i „50 najważniejszych funkcji Excela”).

Adam Kopeć

dr Dariusz Stronka

Główny udziałowiec i Dyrektor Działu Finansowego spółki DCF Dotacje – Consulting – Finanse sp. z o.o. (www.dcfconsulting.eu); Wykładowca w Akademii Nauk Stosowanych w Koninie; czynny biegły sądowy w zakresie finansów, analizy ekonomicznej, oceny efektywności ekonomicznej przedsięwzięć inwestycyjnych i wyceny przedsiębiorstw; członek Stowarzyszenia Biegłych Wyceny Przedsiębiorstwa w Polsce.

Członek zarządu Controlling Systems Sp. z o.o., odpowiedzialny m.in. za rozwój narzędzi i koncepcji controllingowych. Zasiada w zarządzie koła ICV w Warszawie. Autor wielu opracowań na temat zastosowania narzędzi i koncepcji controllingowych w różnych branżach i obszarach.

Paweł Musiał

Program wydarzenia

Dzień 1 | 17 listopada, Poznań

PRELEKCJE

1

2

Polski Ład w podatku CIT – szanse i zagrożenia

  • Jak Polski Ład wpływa na rozliczenia podatkowe w 2022 roku
  • Jakie zmiany podatkowe w CIT szykuje Ministerstwo Finansów na 2023 rok

Zarządzanie kosztami i marżą produktów w czasach energetycznych zawirowań

  • Przewidywana sytuacja na rynku energii w kontekście wojny i dekarbonizacji
  • Dodatkowe koszty wytworzenia produktów i usług
  • Polityka małych kroków w optymalizacji kosztów zużycia energii

3

Jak szybko i efektywnie wdrożyć raportowanie ESG w firmie?

  • Czym jest wymóg raportowania ESG w Polsce i UE? – terminy i obowiązki
  • System do raportowania ESG – jakie korzyści oznacza dla firmy i controllingu

4

Controlling inwestycji – ocena projektów inwestycyjnych w warunkach wysokiej inflacji i ryzyka.

  • Jak prognozować przepływy pieniężne związane z inwestycją w warunkach wysokiej inflacji
  • Jak wyznaczyć – adekwatną do poziomu ryzyka – stopę dyskontową
  • Jaką miarą ostatecznie ocenić efektywność inwestycji

5

Projekty inwestycyjne z perspektywy controllingu – przegląd praktyk i rozwiązań

6

Wskaźniki rotacji należności (DSO) i zobowiązań (DPO) - o czym nam mówią i jak można to wykorzystać do optymalizacji w firmie?

Dzień 2 | 18 listopada, ONLINE

WARSZTATY

Model w Excelu na czas globalnych zmian - jak nie dać się zaskoczyć i ująć inflację w ocenie inwestycji?

7

Restrukturyzacja jako szansa, ale też wyzwanie dla biznesu – możliwości na 2023 r.

  • Budżetowanie nakładów inwestycyjnych w kontekście budżetu całej firmy
  • Zastosowanie narzędzi controllingu projektowego do monitorowania i prognozowania wydatków inwestycyjnych
  • Płatności należności od klientów i zobowiązań dla dostawców jako podstawowe determinanty płynności,
  • Wskaźnik DSO, czyli czy klienci odpowiednio szybko płacą za faktury sprzedaży?
  • Wskaźnik DPO, czyli czy dostawcy mogą w większym stopniu kredytować działalność firmy?

1

Kompleksowe zarządzanie projektami w Excelu z wykorzystaniem Dashboardu Gaanta oraz analizy Break Event Point

2

Przewidywalność w przedsiębiorstwie w niestabilnych czasach – jak zintegrować cele, budżety, prognozy i KPI?

3

  • Co zrobić w przypadku zagrożenia niewypłacalnością oraz niewypłacalności przedsiębiorstwa – możliwości prawne
  • Postępowania restrukturyzacyjne w praktyce: przebieg oraz analiza kosztów i korzyści
  • W jakich sytuacjach upadłość może być dobrym rozwiązaniem

* Organizator zastrzega sobie prawo do niewielkich zmian w programie.

Koszty udziału

1290zł

W cenie otrzymują Państwo:

udział w wydarzeniu

imienny certyfikat

materiały konferencyjne

przerwy kawowe*

lunch*

890zł

1 DZIEŃ

2 DNI

* dotyczy udziału w części stacjonarnej

Termin: 17-18 listopada 2022

Zapisz się!

Rezerwuję miejsce dla siebie!

Zapisz się do powiadomień o konferencji, by wszystkie ważne informacje nie umknęły Twojej uwadze!

Organizatorzy

Partnerzy medialni

Partner strategiczny

Partnerzy merytoryczni

Email biuro@explanator.pl

Telefon +48 (61) 855 01 12

Fax +48 (61) 855 00 78

www.szkolenia-konferencje.pl

Kontakt

Email biuro@explanator.pl

Telefon +48 (61) 855 01 12

Fax +48 (61) 855 00 78

www.szkolenia-konferencje.pl