DYLEMATY DECYZYJNE CFO

Sprawdzone narzędzia - rzetelne analizy - trafne decyzje

Forum Controlling-24

Warszawa

online

20 października 2023

23 października 2023

Termin

Miejsce

już inwestować czy nadal oszczędzać?

restrukturyzować biznes czy szukać inwestorów?

kupować sprzęt czy wynajmować?

inwestować w system BI czy trzymać się Excela?

outsource’ować czy zatrudniać i szkolić?

Po covidowej stagnacji, w roku 2023 przyszło nam przejść z trybu „przetrwać” na tryb „działać”. Walczymy o pozycję, ale przy tym cały czas mierzymy się ze skutkami galopującej inflacji i ogromnego ryzyka.

Stąd dylematy decyzyjne, z którymi prędzej czy później będzie musiał się zmierzyć każdy zarządzający:

bazować na KPI czy zdać się na własną intuicję?

Dylematy decyzyjne CFO

By poznać odpowiedzi na te oraz wiele innych pytań, zapraszamy do udziału w Forum Controlling-24:

Hybrydowa formuła wydarzenia:

Dzień pierwszy – stacjonarny: prelekcje na żywo. Spotkanie stacjonarne w kameralnej grupie gwarantuje wszystkim uczestnikom dużo inspiracji do codziennej pracy oraz możliwość wymiany doświadczeń. Spotkanie odbędzie się w Warszawie.


Dzień drugi – warsztaty online: podczas praktycznych spotkań uczestnicy przećwiczą wykorzystanie Excela i innych narzędzi w realizacji codziennych obowiązków oraz dowiedzą się, jak w pełni wykorzystać ich potencjał.

Dlaczego warto wziąć udział?

Stawiamy na praktykę – prelegenci to wyłącznie eksperci i praktycy, na co dzień przedstawiciele świata biznesu

Gwarantujemy merytoryczną wiedzę na najwyższym poziomie

Dajemy możliwość konsultacji z ekspertami i praktykami w trakcie i po zakończeniu wydarzenia

Po konferencji zapewniamy pakiet wszystkich prezentacji prelegentów, z których będą korzystać podczas wydarzenia

Dzień stacjonarny to gwarancja cennych inspiracji i możliwość wymiany doświadczeń. Podczas warsztatów online nabędziesz i utrwalisz praktyczne umiejętności.

Wydarzenie przeznaczone dla: szefów i właścicieli firm, menedżerów działów finansowo-księgowych, specjalistów ds. controllingu, analityków finansowych.

Prelegenci

Dariusz Stronka

Ekspert wyceny przedsiębiorstw – autor licznych wycen spółek, udziałów, akcji, znaków towarowych i innych wartości niematerialnych i prawnych. Biegły sądowy w zakresie wycen wartości przedsiębiorstw, wycen marki i innych wartości niematerialnych i prawnych, analiz ekonomiczno-finansowych podmiotów gospodarczych oraz analiz efektywności przedsięwzięć inwestycyjnych i źródeł ich finansowania. Członek Stowarzyszenia Biegłych Wyceny Przedsiębiorstw w Polsce. Konsultant rozwiązań z zakresu controllingu i rachunkowości zarządczej – trener Akademii Controllingu, autor licznych artykułów w specjalistycznych czasopismach. Doradca z zakresu analiz strategicznych i biznes planów – członek rad nadzorczych, założyciel i lider start-up’ów, autor metodyki opracowania biznes planu; akredytowany konsultant PARP ("Doradztwo KSI KSU dla proinnowacyjnych przedsiębiorstw"). Znawca inwestycji kapitałowych – doświadczenie w pracy dla funduszy inwestycyjnych.

Michał Maliszewski

Center od Excellence Director w Astrafox. Odpowiedzialny za rozwój i doskonalenie wiedzy oraz umiejętności Klientów. Absolwent Wydziału Ekonomii UW. Miłośnik Tableau, ewangelista wizualizacji danych. Przez 6 lat główny Trener BI w Astrafox. W swojej ponad 20-letniej karierze pracował jako Analityk Biznesowy, Kontroler Łańcucha Dostaw, zarządzał zespołami ds. analiz w marketingu produktowym w sektorze bankowym, oraz zespołami ds. rozliczeń premiowych i systemów motywacyjnych w sektorze telekomunikacyjnym.

Hubert Kobierzewski

BI Practice Lead w firmie Cogit. Pomaga klientom zebrać ich dane oraz przekonwertować je w wartościowe informacje. Od lat związany z tematyką szeroko rozumianych rozwiązań Business Intelligence – od integracji, jakości danych, hurtowni danych, po zaawansowane systemy analityczne i raportowe. Realizował projekty dla wielu film w Polsce, Irlandii, UK, czy Szwajcarii. Poza pracą Hubert prowadzi dwie grupy społecznościowe: warszawski oddział Data Community Poland oraz Warsaw Power BI User Group. Jest także wykładowcą na Akademii Leona Koźmińskiego, kierunku Big Data i Data Science w zarządzaniu.

Natalia Bednarek

Konsultantka w firmie Cogit. Odpowiada za wsparcie klientów w obszarach projektowania i wdrażania narzędzi klasy Business Intelligence, baz i hurtowni danych oraz integracji danych. Od początku swojej kariery związana z danymi i ich wykorzystaniem biznesowym, pracowała jako analityk danych w takich organizacjach, jak Pekao czy HP. Aktualnie realizuje projekty dla kluczowych klientów. Zarówno prywatnie, jak i zawodowo zaangażowana w tematykę data science i wykorzystaniem sztucznej inteligencji w biznesie.

Certyfikowany (CIMA Adv Dip MA) specjalista z obszaru finansów. Obecnie Finance Business Partner z kilkuletnim doświadczeniem w obszarze controllingu małych przedsiębiorstw, a także korporacji. Przedmiot zainteresowań to szeroko pojęte finanse przedsiębiorstw, controlling, rachunkowość finansowa oraz zarządcza.

Mateusz Cybulski

Doradca restrukturyzacyjny, Starszy Prawnik w kancelarii Filipiak Babicz Legal. Specjalizuje się w prawie upadłościowym oraz procesach restrukturyzacji, a także w prawie cywilnym. W ramach swojej praktyki zawodowej zdobyła wieloletnie doświadczenie w kierowaniu i nadzorowaniu procesów upadłości i restrukturyzacji przedsiębiorców działających we wszystkich sektorach gospodarki, również w odniesieniu do dużych spółek giełdowych. Ukończyła studia prawnicze na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.

Anna Michalska

Pełny skład prelegentów podamy już niedługo!

Paweł Musiał

Członek zarządu Controlling Systems Sp. z o.o., odpowiedzialny m.in. za rozwój narzędzi i koncepcji controllingowych. Zasiada w zarządzie koła ICV w Warszawie. Autor wielu opracowań na temat zastosowania narzędzi i koncepcji controllingowych w różnych branżach i obszarach.

Wieloletni pracownik firm audytorskich, pracujący przy projektach audytowych, due dillgence oraz risk advisory. Business and financial controller w międzynarodowej firmie transportowej. Autor wielu tekstów branżowych z zakresu controllingu, rachunkowości oraz finansów zarządczych. Członek Międzynarodowego Stowarzyszenia Controllerów ICV w Polsce.

Tomasz Diering

Bartosz Cicharski

Magik Excela i biegły rewident. Pracował w działach finansowych czołowych firm z sektora paliwowego, spedycyjnego i budowlanego. Jako szkoleniowiec uwielbia dzielić się swoją wiedzą.

Dariusz Chrzanowski

Menadżer z ponad 15 letnim doświadczeniem w energetyce. Uczestniczył w wielu innowacyjnych projektach Grupy Energa, gdzie m.in. odpowiedzialny był za utworzenie pierwszego na rynku energetycznym akceleratora innowacji. W 2017 roku powołany do zarządu Energa Obrót S.A. gdzie odpowiadał za kształtowanie produktów, rozwój usług efektywności energetycznej i sprzedaż. Od ponad 2 lat związany z prywatnym sektorem, a obecnie rozwija własną spółkę obrotu energią wraz ze wspólnikami. Prywatnie mąż i tata dwójki synów. Miłośnik biegania i czytania.

Mariusz Sumiński

Dyrektor Zarządzający w firmie FlexiSolutions. Odpowiada za rozwój i wdrożenia systemów IT wspierających procesy controllingowe. Ekspert w zakresie projektowania systemów raportowania zarządczego, budżetowania i konsolidacji. W sposób unikalny łączy wiedzę z zakresu finansów oraz IT. Autor wielu artykułów specjalistycznych publikowanych na łamach prasy branżowej.

Natalia Pawlak

Business Development Manager w Cogit odpowiedzialna za obszary związane z konsolidacją finansową, budżetowaniem i planowaniem. Od lat wspiera procesy finansowe u klientów, biorąc udział w projektach z zakresu Performance Management. Realizowała projekty dla wielu firm w Polsce i za granicą, wspierając przekładanie potrzeb biznesowych na język dedykowanych systemów i aplikacji. Dzieli się doświadczeniem i wiedzą ekspercką budując długotrwałe relacje z klientami.

Dyrektor finansowy w spółce budowlanej PORR SA. Posiada wieloletnie praktyczne doświadczenie w zakresie zarządzania finansami i rachunkowości przedsiębiorstw. Biegły rewident. Doktor nauk ekonomicznych. Autor szeregu publikacji z zakresu rachunkowości i finansów przedsiębiorstw.

Paweł Szalacha

Doradca podatkowy, Prezes DCF TAX. Wieloletnie doświadczenie zdobywała w poznańskich kancelariach podatkowych oraz w jednej z największych firm doradczo-audytorskich w Polsce, o globalnym zasięgu i marce – Grant Thornton Polska. Specjalizuje się w podatkach dochodowych oraz w cenach transferowych. Ulubione obszary podatkowe to: rozliczanie ekspatów i nierezydentów, podatek u źródła, ulgi podatkowe, ceny transferowe. Absolwentka Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu oraz Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu. Autorka publikacji prasowych o tematyce podatkowej.

Aleksandra Trocińska

Doradca restrukturyzacyjny, Starszy Prawnik w kancelarii Filipiak Babicz Legal. Specjalizuje się w prawie upadłościowym oraz procesach restrukturyzacji, a także w prawie cywilnym. W ramach swojej praktyki zawodowej zdobyła wieloletnie doświadczenie w kierowaniu i nadzorowaniu procesów upadłości i restrukturyzacji przedsiębiorców działających we wszystkich sektorach gospodarki, również w odniesieniu do dużych spółek giełdowych. Ukończyła studia prawnicze na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.

Anna Michalska

Certyfikowany ekspert Microsoft Office Specialist Excel 2010. Pomaga przedsiębiorcom w rozwiązywaniu problemów z Excela. Projektuje arkusze w Excelu ułatwiające podsumowanie danych sprzedażowych, tworzy cenniki i tabele ułatwiające zarządzanie flotą samochodów itp. Od 2013 r. prowadzi kanał na YouTube (Excel i Adam), na którym umieszczono blisko 1000 filmów, oglądanych średnio 3000 razy dziennie. Autor trzech książek o Excelu („Mistrz Excela”, „Excel w przykładach” i „50 najważniejszych funkcji Excela”).

Adam Kopeć

dr Dariusz Stronka

Główny udziałowiec i Dyrektor Działu Finansowego spółki DCF Dotacje – Consulting – Finanse sp. z o.o. (www.dcfconsulting.eu); Wykładowca w Akademii Nauk Stosowanych w Koninie; czynny biegły sądowy w zakresie finansów, analizy ekonomicznej, oceny efektywności ekonomicznej przedsięwzięć inwestycyjnych i wyceny przedsiębiorstw; członek Stowarzyszenia Biegłych Wyceny Przedsiębiorstwa w Polsce.

Program wydarzenia

Dzień 1 | 20 października, Warszawa

PRELEKCJE

Controlling inwestycji – ocena projektów inwestycyjnych w warunkach wysokiej inflacji i ryzyka

Icon

Dzień 2 | 23 października, ONLINE

WARSZTATY

Na KPI biznes stoi: strategiczne miary efektywności przedsiębiorstwa w praktyce

1

RZiS okiem Finance Business Partnera, czyli symulacje, wizualizacje i optymalizacje z wykorzystaniem Excela i Power Query

2

Analiza opłacalności projektów inwestycyjnych w Excelu

3

Organizator zastrzega sobie prawo do niewielkich zmian w programie.

Dzień 1 |
20 października, Warszawa

Dzień 2 |
23 października,
ONLINE

Co zrobić, aby odzyskać płynność – przegląd możliwości prawnych

Outsourcing czy szkolenia? W poszukiwaniu optymalnego rozwiązania

Płynne przejście na KSeF – o czym należy pamiętać?

Sprzęt komputerowy i biurowy a optymalizacja kosztów


Od Excela do Power BI – czy dla każdego Power BI to dobre rozwiązanie?

1

2

3

4

5

6

  • Jak prognozować przepływy pieniężne związane z inwestycją w warunkach ryzyka
  • Jak wyznaczyć – adekwatną do poziomu ryzyka – stopę dyskontową
  • Jaką miarą ostatecznie ocenić efektywność inwestycji
  • Co zrobić w przypadku zagrożenia niewypłacalnością oraz niewypłacalności przedsiębiorstwa – możliwości prawne
  • Postępowania restrukturyzacyjne w praktyce: przebieg oraz analiza kosztów i korzyści
  • W jakich sytuacjach upadłość może być dobrym rozwiązaniem?
  • W gąszczu rozwiązań i technologii – jak dobrać konkretne rozwiązania i usługi w zależności od konkretnych potrzeb
  • Dla kogo wsparcie zewnętrzne – przykład z obszaru Business Intelligence
  • Data Community w organizacji: korzyści, koszty i wyzwania
  • Jak przebiegała ewolucja narzędzi do analizy danych?
  • Podobieństwa i różnice pomiędzy Excelem a Power BI,
  • Wrażenia analityków biznesowych z pracy z Power BI (te pozytywne i negatywne)
  • Uprawnienia pozwalające na dostęp do KSeF – jak je zweryfikować i uzyskać?
  • Jak zinwentaryzować procesy, w których bierze udział faktura sprzedaży oraz faktura zakupu?
  • Weryfikacja gotowości oprogramowania w firmie do obsługi procesu e-fakturowania
  • Sposoby na redukcję i optymalizację kosztów stałych i zmiennych IT
  • Jak i gdzie szukać możliwości optymalizacji kosztów oraz maksymalizacji wartości oprogramowania w firmie?
  • Outosurcing usług IT – kiedy warto?

Dzień 1 | 17 listopada, Poznań

PRELEKCJE

1

2

Polski Ład w podatku CIT – szanse i zagrożenia

  • Jak Polski Ład wpływa na rozliczenia podatkowe w 2022 roku
  • Jakie zmiany podatkowe w CIT szykuje Ministerstwo Finansów na 2023 rok

Zarządzanie kosztami i marżą produktów w czasach energetycznych zawirowań

  • Przewidywana sytuacja na rynku energii w kontekście wojny i dekarbonizacji
  • Dodatkowe koszty wytworzenia produktów i usług
  • Polityka małych kroków w optymalizacji kosztów zużycia energii

3

Jak szybko i efektywnie wdrożyć raportowanie ESG w firmie?

  • Czym jest wymóg raportowania ESG w Polsce i UE? – terminy i obowiązki
  • System do raportowania ESG – jakie korzyści oznacza dla firmy i controllingu
IconIcon
Icon
Icon

4

Controlling inwestycji – ocena projektów inwestycyjnych w warunkach wysokiej inflacji i ryzyka.

  • Jak prognozować przepływy pieniężne związane z inwestycją w warunkach wysokiej inflacji
  • Jak wyznaczyć – adekwatną do poziomu ryzyka – stopę dyskontową
  • Jaką miarą ostatecznie ocenić efektywność inwestycji

5

Icon

Projekty inwestycyjne z perspektywy controllingu – przegląd praktyk i rozwiązań

Icon

6

Wskaźniki rotacji należności (DSO) i zobowiązań (DPO) - o czym nam mówią i jak można to wykorzystać do optymalizacji w firmie?

Dzień 2 | 18 listopada, ONLINE

WARSZTATY

Model w Excelu na czas globalnych zmian - jak nie dać się zaskoczyć i ująć inflację w ocenie inwestycji?

7

Icon

Restrukturyzacja jako szansa, ale też wyzwanie dla biznesu – możliwości na 2023 r.

  • Budżetowanie nakładów inwestycyjnych w kontekście budżetu całej firmy
  • Zastosowanie narzędzi controllingu projektowego do monitorowania i prognozowania wydatków inwestycyjnych
  • Płatności należności od klientów i zobowiązań dla dostawców jako podstawowe determinanty płynności,
  • Wskaźnik DSO, czyli czy klienci odpowiednio szybko płacą za faktury sprzedaży?
  • Wskaźnik DPO, czyli czy dostawcy mogą w większym stopniu kredytować działalność firmy?

1

Kompleksowe zarządzanie projektami w Excelu z wykorzystaniem Dashboardu Gaanta oraz analizy Break Event Point

2

Przewidywalność w przedsiębiorstwie w niestabilnych czasach – jak zintegrować cele, budżety, prognozy i KPI?

3

  • Co zrobić w przypadku zagrożenia niewypłacalnością oraz niewypłacalności przedsiębiorstwa – możliwości prawne
  • Postępowania restrukturyzacyjne w praktyce: przebieg oraz analiza kosztów i korzyści
  • W jakich sytuacjach upadłość może być dobrym rozwiązaniem

* Organizator zastrzega sobie prawo do niewielkich zmian w programie.

Zapisy

1290 zł

W cenie otrzymują Państwo:

udział w wydarzeniu

imienny certyfikat

materiały konferencyjne

przerwy kawowe

lunch

890 zł

1 DZIEŃ (PRELEKCJE)

2 DNI (PRELEKCJE + WARSZTATY ONLINE)

Termin:

Wybieram!
Wybieram!

20 października - część stacjonarna, Warszawa

23 października - warsztaty, online

PAKIET VIP

PAKIET STANDARD

Formularz w PDF
Formularz w PDF
Image

*

*

* dotyczy udziału w części stacjonarnej

Dołącz do listy newslettera!

Dołącz do listy naszego newslettera i bądź na bieżąco z wiadomościami dotyczącymi wydarzenia! Niech nic nie umknie Twojej uwadze!

Jeszcze się zastanawiasz?

Organizatorzy

Email biuro@explanator.pl

Telefon +48 (61) 855 01 12

Fax +48 (61) 855 00 78

www.szkolenia-konferencje.pl

Kontakt

Email biuro@explanator.pl

Telefon +48 (61) 855 01 12

Fax +48 (61) 855 00 78

www.szkolenia-konferencje.pl

Zarezerwuj miejsce! Przedsprzedaż kończy się za...

Dni
Godzin
Minut
Sekund
ZAPISY
Dni
Godzin
Minut
Sekund